Instagram

Follow on Instagram

Tips voor een beter schoonheidsslaapje

Een goede nachtrust is belangrijk voor je gezondheid, en hoe gezonder je bent, hoe mooier je huid eruit zal zien. Donkere kringen onder je ogen, een onzuivere huid en een gezwollen gezicht. Vandaag deel ik een paar tips om je beauty slaap te optimaliseren, en al die dingen te vermijden. Lees verder om vannacht beter te slapen!

Geen geluid, geen licht

Om sneller in slaap te vallen en dieper te slapen, moet je eerst echt tot rust komen. Zorg ervoor dat je slaapkamer zo donker en zo stil mogelijk is. Dit is echt belangrijk: als je je niet kan ontspannen zal je niet uitgerust wakker worden.

Geen scherm voor je naar bed gaat (of geen blauw licht)

Het blauwe licht in je scherm zorgt ervoor dat je ogen niet kunnen ontspannen. Als je net voordat je gaat slapen naar je scherm hebt gekeken zal je daarom niet zo snel in slaap kunnen vallen. Mijn tip: geen scherm een uur voordat je gaat slapen, en als je dat niet kunt en je heb je een iPhone dan kun je je night shift aanzetten, en anders heb je apps waar je dat kunt downloaden.

Routine

Voor mij is een avondroutine heel belangrijk om te relaxen. Je geest raakt gewend aan je routine, en bereidt zich samen met jou voor op de nacht. Ga zoveel mogelijk op hetzelfde uur slapen, sta op hetzelfde uur op en bouw een routine op die je elke avond opnieuw kan doen. Je lichaam zal je dankbaar zijn.

Dat waren de dingen die mij hebben geholpen met mijn nachtrust. Waar ik vroeger soms uren kon wakker liggen, val ik nu zonder problemen in slaap.

Heb jij nog tips voor een betere nachtrust?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

follow me