ZO WORD JE EEN OCHTENDPERSOON


Ik ben alles behalve een ochtendpersoon. Iedere ochtend is het weer een strijd. Vooral met mezelf en de wekker. Dus ging ik op zoek naar tips hoe je een ochtendpersoon kan worden.

Slechts 1 op de 10 mensen is dus écht een ochtendpersoon opstaan.En dit is hoe je moeilijk opstaan aanpakt!

  • Houd vaste bedtijden aan

Terug naar je jeugd, toen je verplicht op een bepaald tijdstip naar bed moest. Maar dat kan dus helemaal geen kwaad. Het doet je juist goed. Zorg er dus voor dat je iedere avond rond dezelfde tijd gaat slapen.

  • Neem de tijd

Een goed evenwicht tussen werk en privé begint meestal met nee zeggen. En datzelfde geldt voor genoeg slaap krijgen. Beide ben ik niet zo goed in. Zorg dat je een uur voor bedtijd compleet voor jezelf hebt.

  • Zorg voor routine

Het klinkt saai, maar het brengt je veel goeds. Zorg voor een avondroutine. Van je kleding voor morgen klaarleggen tot even lezen, een theetje drinken of je huidverzorging.

  • Let op wat je eet en drinkt

Met een volle maag is wetenschappelijk bewezen dat je minder goed slaapt. Hetzelfde geldt voor het drinken van drankjes met alcohol en cafeïne voor het slapen gaan. En wat dacht je van die tripjes naar de wc?

  • Uitschakelen

Naar bed gaan zónder elektronische snufjes zoals je smartphone. Kun jij het? Het licht van je tv, computer of smartphone kan je ritme verschuiven. En blauw licht verstoort je slaap zelfs nog meer dan normaal licht. Weg met die laptops en smartphones, tenminste 1 uur voor bedtijd. Een e-reader (zonder licht) mag.

  • Natuurlijk wakker worden en blijven

Als je tien minuten voor je wekker wakker wordt, is het enorm verleidelijk om nog even om te draaien. Doe het niet! Wanneer je op een natuurlijke manier wakker wordt, ben je gewekt uit je lichte slaapfase. Daar word je een stuk minder chagrijnig van.

  • Pluk de dag

Meestal word ik wakker met een ochtendhumeur en denk ik aan alle dingen waar ik géén zin in heb. Dat werkt natuurlijk alleen maar averechts. Denk daarom ’s ochtends aan de positieve dingen die je die dag tegemoet gaat.

  • Ga niet chagrijnig de deur uit

Grote kans dat je als niet-ochtendliefhebber als een mopperkont de deur uitstapt. Zorg er daarom voor dat je ’s ochtends al wat kleine dingetjes van je to-dolijst streept, je voelt je een stuk beter!
Ik hoop dat je wat

Share:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

instagram

Nike sneakers

Nike sneakers maat 36
Nike sneakers

Nike sneakers maat 36
Nike sneakers

Nike sneakers maat 36
Nike sneakers

Nike sneakers maat 36
Nike sneakers

Nike sneakers maat 36

follow me